דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שטיחים - פרקטים 

מאת    [ 07/10/2010 ]

מילים במאמר: 581   [ נצפה 2026 פעמים ]

שטיחים או פרקטים – זו השאלה. הרצפה היא חלק מהותי בבית, התופס שטח רב ויכול לשנות לחלוטין את מראה ועיצוב החלל מקצה אל קצה אם הוא מולבש בחיפויים שונים: קרמיקה, מרצפות, פרקטים, שטיחים מקיר אל קיר, ריצוף בטון וכו'.

 

על אף שבשנים האחרונות קיים טרנד של עיצוב קר ותעשייתי, רוב האנשים יעדיפו בית המשדר חמימות ואינטימיות על פני אותו טרנד חולף של עיצוב גולמי ומנוכר. שני סוגי חיפויי רצפה יסייעו ליצירת מראה חמים יותר בחלל: פרקטים ושטיחים. במאמר זה נרחיב מעט אודותיהם, מעלותיהם וחסרונותיהם.

 

פרקטים – המראה החמים של העץ

 

פרקטים הם כבר שם דבר בתחום העיצוב הביתי, בזכות המראה היוקרתי אך בו בעת גם האינטימיות שהם מקנים לאווירת החלל. מגעם של פרקטים הינו נעים יותר משל מרצפות אבן או קרמיקה קרות, במיוחד בחורף, והדבר מוסיף מאוד לתחושת הביתיות. פרקטים כה זוכים לפופולאריות ולתשבחות, עד כי כל אדם המשכיר דירה בה מותקנים פרקטים טורח לציין במודעת ההשכרה את אותם פרקטים כאחד ממאפייניה הבולטים והחיוביים של הדירה.

 

פרט למראה החמים והטבעי, פרקטים הינם קלים לניקוי. כיום אפשר גם להתקין פרקטים שאינם עשויים מעץ של ממש, אלא פרקטים סינתטיים שהינם מצופים בלמינציה.

 

פרקטים הפכו פופולאריים מאוד בתקופה האחרונה והם תופסים עוד ועוד נתח ברצפותיהם של דירות, משרדים, חנויות ועוד. מחירם בהתאמה נעשה נוח ושפוי יותר.

 

שטיחים – נעימים לכפות הרגליים

 

שטיחים מקיר אל קיר היו פעם נהוגים בעיקר במשרדים או במקומות ציבוריים גדולים (כמו בתי מלון, למשל), אולם עם הזמן שטיחים אלו נכנסו גם למתחם הביתי. לא קשה להבין כיצד זה קרה: המגע שלהם נעים, חמים יותר מרצפת אבן, קרמיקה וכו', ועל כן גם שטיחים משדרים ביתיות רבה יותר מאשר מרצפות. ועם זאת, מחירם של שטיחים מקיר אל קיר נוח יותר מאשר של פרקטים.

 

שטיחים הם פיתרון נפלא כשיש ילדים רכים בבית, הנוטים ליפול, למעוד ולזחול על הרצפה. שטיחים מספקים להם מצע חמים, נעים, רך, מלטף ומזמין יותר למשחק – כל רצפת החדר מכוסה בהם מקצה אל קצה, ומאפשרת לזחול ולשחק בלי להתקרר מהבלטות ומגען הקריר.

 

יתרון נוסף של שטיחים מקיר אל קיר הוא שפע הצבעים הרב בו הם מגיעים. שלא כמו פרקטים, המוגבלים לגווני עץ, שטיחים יכולים להיות בצבעי פסטל, ניוד, לבן, שחור, או צבעים עזים ככחול, אדום, כתום, ירוק ועוד. כך ניתן להתאים את צבעיהם של שטיחים אלו לעיצוב הכללי של הבית, ואף לתת "זריקת צבע" לחדר.

 

שטיחים ופרקטים, הגרסה המשולבת

 

כמובן, אין צורך להסתפק רק באחד מהשניים, וניתן לשלב שטיחים עם פרקטים – למשל, רצועת שטיח באמצע החדר וריצוף פרקטים סביבה. שילוב בין שטיחים לבין פרקטים הפך פופולארי בעיקר במקומות ציבוריים, כששטח הרצפה גדול יותר, והרושם של השילוב בין השניים הוא רב.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב